Utbildningsmaterial ”En introduktion till ISO 9001”

Här laddar du enkelt hem presentationen till denna utbildning. Klicka på länken till höger.

Innehåll:

  • Processorientering 
  • Vad menas med de 7 grundprinciperna? 
  • Kunden i fokus. Vilka är våra kunder och hur säkerställer vi en god kundnöjdhet? 
  • Verksamhetsprocesser. 
  • Hur vi vet att organisationens medarbetare tar ansvar för kvalitetsarbetet utifrån sina roller? 
  • Vad innebär ledningens engagemang?  
  • När och i vilken utsträckning dokumentation skall göras i ett ledningssystem? 
  • Behövs det skrivna rutiner eller inte?  
  • Att minimera risk i vår verksamhet.  
  • Interna revisioner – varför det är bra.  
  • Förbättringsarbete på riktigt och hur vi kan koppla det till era verksamhetsmål. 
  • Hur vi förebygger reklamationer genom aktiv risk- och avvikelsehantering.